Camcorder test in Emmerdennen

Vandaag de lunch op het werk maar overgeslagen omdat ik de camcorder voor een test mee wilde nemen. De opname van gisteravond (zie vorige post) was wat donker en ik wilde weten hoe de camcorder zich zou gaan gedragen bij daglicht. Gelukkig werk ik vlakbij de Emmerdennen en daar vliegt altijd wel iets door het bos. Door de dooi van afgelopen weekend was er weer wat leven in het bos te bekennen. Bovendien ligt het bos aan de rand van een woonwijk waar hoogstwaarschijnlijk het nodige aan stroeivoer en vetbollen te vinden is. In het begin van de wandeling vlogen er voornamelijk boomklevers en kool- & pimpelmezen rond maar even later roffelde er in grote bonte specht in beeld.

Met wat basis software heb ik een kleine compilatie in elkaar gezet. Het is duidelijk dat ik de beelden zijn geschoten vanuit de hand. De nodige trillingen zijn helaas makkelijk op te merken. Dit komt voornamelijk door de digitale beeldstabilistator. Deze zijn bij uitstek minder efficient dan fysieke stabilistatoren. Maar ik zal het er mee moeten doen. Vanuit een statief wordt het beeld een stuk stabieler. Dit weekend de cam maar eens testen in een vogelkijkhut op statief. Nu nog hopen op iets interessants op de plas. Kuifduiker misschien?

2 gedachtes over “Camcorder test in Emmerdennen

Geef een reactie

