Camcorder testbericht

Even een kort testbericht om het één en ander te testen met zowel mijn videocamera als de youtube verbinding met WordPress (bloghost). Gisteravond heb ik namelijk een camcorder gekocht. Deze heeft een flinke zoomcapaciteit van 60x optische vergroting. Nu ben ik realistisch genoeg om te weten dat ik hier geen Planet Earth opnames mee kan schieten maar waarschijnlijk wel de nodige bewijsplaatjes/filmpjes. Dat is zeker handig nu het voorjaar weer op de stoep staat en we binnen aanzienlijke tijd weer kleine zangers mogen ontvangen. Dit wordt eigenlijk poging twee om mijn waarnemingen op de één of andere manier vast te leggen. In eerste instantie wilde ik aan fotografie beginnen maar na een paar testpogingen kwam ik erachter dat ik drukker was met de instellingen dan met de vogels. Met een simpele record knop op een camcorder hoop ik dit te omzeilen. Het grote voordeel van video is dat je tevens het geluid en gedrag vast kan leggen. Dit maakt het determineren van vogel spec. op een later moment hopelijk wat makkelijker. Hieronder in ieder geval het testfilmpje.

Geef een reactie

