Russische kauw tussen de buien

Gezien het slechte weer van vandaag was het niet bepaald ideaal om een lange wandeling in de natuur te maken. Vandaar dat ik even snel langs het Retentiegebied ´t Woolde ben gereden aangezien ik toch in de buurt was. Het waaide verschrikkelijke hard en daarom had ik zelfs met statief moeite om de beelden strak te houden. In het gebied zaten diverse eenden zoals krakeend, kuifeend, smient, wintertaling & tafeleend. Aan de andere kant van de plas zaten drie grote zilverreigers en een aantal blauwe reigers te verkleumen. Door regen en wind toch maar snel richting de auto gelopen. In het weiland vlogen echter redelijk wat kauwen, roeken en zwarte kraaien. Hiertussen vielen een drietal vogels op gezien de breedte van de witte vlek en het contrast op de kop tussen grijs en zwart. In eerste instantie dacht ik aan Noordse kauwen maar na wat e-mails en leesvoer denk ik toch dat de vogels toch uit de Russische regionen komen. Bepaal zelf in de video hieronder.

Edit: In de filmtekst wordt nog Noordse kauw genoemd. Maar ik heb weinig zin om het filmpje opnieuw in elkaar te zetten.

2 gedachtes over “Russische kauw tussen de buien

  1. Timo. Mooie filmpjes. Ik kijk al een tijdje mee met plezier.

    Groet van Angelique

    P.S. Ben in december inderdaad naar Maastricht gegaan. Heb zowel Oehoe alls rotskruiper gezien. Geweldige ervaring

  2. Dat is leuk om te lezen Angelique.

    Ik hoor graag nog een keer over je Limburg avontuur. Ben namelijk erg benieuwd hoe mooi je de rotskruiper hebt kunnen bekijken en wat je van Nederlands mooiste uil vind.

    Misschien tot morgen bij de borrel?

Geef een reactie

