Een indrukwekkend tussendoortje

Hierbij een wekelijks tussendoortje om dichterbij het volgende weekend te komen. Ik ben van plan dit wekelijks te doen zolang het nog vroeg donker wordt. In de zomer kan ik na het werk het veld nog in maar in het donker is dat lastig. Het filmpje hieronder is dus niet door mij gefilmd (helaas).

Dat de najaarstrek indrukwekkend is weten de meeste vogelaars. Honderdduizenden vogels vliegen over land en zee & een dag op de telpost is in een flits voorbij. Bovendien probeer je de hele dag, de aantallen van grote groepen zangertjes in te schatten. Een intensieve bezigheid maar aan het eind van de dag zit ik in ieder geval voldaan op de bank. Afgelopen najaar had ik het geluk dat er op een enkele dag meer dan 5000 kepen over de telpost in Engbertsdijksvenen vlogen. Dat is voor het binnenland geen slechte prestatie maar in het filmpje hieronder zie je een Spaanse telpost die werden verrast door een ware invasie aan kepen.

Geef een reactie

