Kraanvogel TP – Ottershagen

Door het prachtige weer kon ik simpelweg niet binnen blijven zitten. Na een kleine 20 minuten rijden, stond ik bij Ottershagen. Er waren veel vogels ter plaatste maar door het tegenlicht was het moeilijk om ook maar iets te determineren. Er zwommen weer diverse eenden zoals pijlstaart, smient, slobeend, wintertaling en bergeend maar de steltlopers die ik zocht waren er niet meer. Gelukkig waren er nog diverse tureluurs, grutto’s, watersnippen en kemphanen. De bonte strandlopers, kleine plevieren en bonte plevier was nergens meer te bekennen. Plots zag ik in het tegenlicht een grote vogel. De vogel leek me groter dan een reiger maar door het tegenlicht kon ik de vogel niet goed zien. 20 meter verder en minder tegenlicht… kraanvogel! Als bonus begon er op dat moment een tjiftjaf te zingen. De eerste van het jaar.

Geef een reactie

