Minimale inspanning, maximum resultaat!

Ondanks het prachtige weer stond het hele weekend in het teken van familiebezoek. Er was dus weinig tot geen tijd om vogels te kijken. Op zondag deed zich plots een kans voor om er op uit te trekken. Vol enthousiasme en met gillende banden richting Almelo om daar het Zuidbroek te bezoeken.. helaas niet speciaals. Wellicht een roodhalsfuut of een krooneend op de Leemslagenplas…. niets! Enigszins gedemotiveerd maakte ik de korte tocht naar de Doorbraak om daar naar een drietal grote zilverreigers te kijken. Er vlogen geen zwaluwen meer en er is teveel¬†begroeiing voor wat leuke steltlopers. Terug naar Borne maar eerst nog even bij de rotspartij kijken waar ik ooit een waterspreeuw ga ontdekken.. niets! In mijn ooghoek ving ik opeens een grote vogel op. Mijn eerste gedachte ging uit naar een reiger maar een blik door de verrekijker maakte al snel duidelijk dat het een enorm roofpietje was. Stellars kon ik al snel uitsluiten toen het licht goed viel en voila! De zeearend staat officieel op mijn Twente-Lijst, nummer 221. Hieronder zie je een magere bewijsfoto. De foto is de enige van de 80+ gemaakte foto’s die gelukt is. Ik had het geluk dat de vogel een rondjes vloog alvorens richting de Leemslagen te vliegen. Anders had ik opnieuw geen bewijsplaat gehad. De foto is wat donker maar voldoende herkenbaar.

Geef een reactie

