Lepelaar nog steeds aanwezig

De juveniele lepelaar van het vorige bericht zwerft nog steeds rondom Almelo. Gezien het aantal waarnemingen beseffen mensen wellicht niet hoe zeldzaam de soort in de regio is. Of men is simpelweg op vakantie. Gisteren vond ik de vogel opnieuw bij het Zuidbroek nabij Wierden. Een goede vriend van me zag het  juveniel een half uur later vertrekken. Gezien mijn beperkte tijd was ik doorgereden om een laatste stop te maken bij het nieuwe deel van de Doorbraak bij Bornerbroek. Twee minuten later viel er een juveniele lepelaar binnen. Met een grote statische waarschijnlijkheid is dit dezelfde vogel die mijn goede vriend zag opvliegen. Zijn foto en de exacte locaties van de vogels staan hieronder.

De twee locaties waar de lepelaar zich heeft laten zien.

Deze opvliegende lepelaar verscheen enkele minuten later op het tweede punt.

Geef een reactie

