Kite Optics – Skua Stay On Case

Een aantal maanden geleden had ik plots een Swarovski AT80. Deze oude jongen had al heel wat jaartjes doorgebracht bij een goede vogelaar uit de regio maar was toe aan een nieuw huis. Juist op dat moment was ik op zoek naar een goed alternatief voor mijn Bynolyt. De rekensom was snel gemaakt. Maar de vorige gebruiker had in de loop van de tijd een flinke hoeveel zand in zijn beschermhoes verzameld en niet alle ritsen werkten naar behoren. De optiek was in goede staat maar er moest hoognodig een nieuwe hoes op.

Scoophoes

In de loop van de maanden bleek dit een zeer lastige opgaaf. Na wat telefoontjes met diverse winkels, het zoeken op diverse fora en marktplaats – leek alle hoop verloren. Maar eind februari hoorde ik plots van een nieuwe lijn van Kite Optics. Kite heeft de Skua lijn ontworpen om oudere telescoop modellen opnieuw te voorzien van een neopreen beschermhoes. Ze bieden de scoop bescherming in het veld, alsook tijdens transport en opberging. Op de site van Kite staat dat men de uitvinder is van de beschermhoes. Iets dat ik nog niet wist. De Skua lijn is uitgebracht voor de telescopen van Kite, Leica, Kowa, Swarovski en Zeiss. Alle modellen vind je hier terug. De beschermhoes wordt geleverd met een draagriem en is van hoogstaande kwaliteit. Het scherpstelmechanisme is makkelijk te bedienen door de klittenband klep te openen. Zowel het oculair als de lens wordt beschermd door een dikke laag neopreen. Voor mij een absolute must.

Geef een reactie

