Bewijsplaatjes

Foto’s maken heb ik eerder geprobeerd maar het bleek niet mijn ding. Vogelgeluiden vind ik veel interessanter dan de beelden maar soms is het wel erg jammer dat je een waarneming niet kunt documenteren. Heel af en toe kon ik een plaatje schieten via mijn telefoon door mijn telescoop maar het resultaat was meestal teleurstellend. Er moest dus iets veranderen.

Scherven brengen geluk.. tenminste dat is het gezegde. Enige tijd terug gaf onze Sony compact camera het leven. Gezien de aankomende vakantie moest een nieuwe camera komen. Mijn vader heeft gelukkig veel verstand van zaken en ging op zoek naar een geschikt model. Mijn enige verzoek was een degelijke zoomcapaciteit en filmpen in 1080p (full HD). Hij vond de Canon Powershot SX50 HS. Een model dat 50x optische zoom heeft. Er zit nog een digitale zoom op maar die heb ik meteen uitgeschakeld. Media Markt had een goede aanbieding en voor ik het wist had ik de camera, 16 gig SD card en een draagtasje in huis. Hieronder een paar foto’s die ik vanmiddag in Almelo heb gemaakt. Op de eerste foto zie je twee patrijzen die op ongeveer 70 meter foerageerden. Op de onderste foto zie je een aantal kokmeeuwen en een kluut. Het gaat hier natuurlijk om de kluut. Voor veel Nederlanders een algemene soort maar in Twente schaars. Een mooie soort om de eerste bewijsplaatjes van te schieten. Beide foto’s zijn gecropped maar de kwaliteit is voor mij acceptabel. De National Geographic ga ik niet halen maar nu kan ik waarnemingen tevens documenteren door middel van foto’s.

patrijs kluut

Geef een reactie

